سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود MikroTik RouterOS 6.44 Level 6 کرک شده

دانلود MikroTik RouterOS 6.44 Level 6 کرک شده

در این پست آخرین نسخه MikroTik RouterOS یعنی ورژن 6?44 که در تاریخ 2019-Feb-25 منتشر شده است را قرار می دهیم. این نسخه دارای License سطح 6 می باشد. تغییرات صورت گرفته در این نسخه زیاد می باشد و به دلایل امنیتی شدیدا توصیه می شود بروزرسانی کنید، لیست تغییرات در آخر پست قرار گرفته است.

 

دانلود MikroTik RouterOS 6.44 Level 6:

لینک دانلود MikroTik RouterOS 6.44 Level 6
لینک دانلود Winbox version 3.18

نکته 1: برای استفاده از این ماشین مجازی (VM) ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج نمایید و سپس فایل OVA Template مربوط به VM را به نرم افزار مجازی ساز معرفی – Import کنید. مخصوص ماشین مجازی VMware

نکته 2: برای این که مشکل MAC Address پیش نیاید پیشنهاد می شود در تنظیمات – Setting کارت شبکه MAC Address را با زدن دکمه Generate تغییر دهید.

MAC Address VMwareMAC Address VMware

نکته 3: در صورتیکه پس از اجرای VM، از شما پرسیده شد که این ماشین رو کپی – Copy کرده اید یا انتقال – Move داده اید، که در پاسخ بگویید که کپی – Copy شده است.

نکته 4: برای بروزرسانی مک آدرس میکروتیک هم میتوانید از طریق Winbox به شکل زیر عمل کنید

mikrotik routeros change mac addressmikrotik routeros change mac address

معرفی میکروتیک:

میکروتیک (به انگلیسی: MikroTik) نام شرکتی در لتونی است که تجهیزات شبکه رایانه‌ای و مخابرات بی‌سیم تولید می‌کند. مهمترین محصول این شرکت سیستم‌عامل میکروتیک است. سیستم‌عامل میکروتیک مسیریابی است که با استفاده از هسته لینوکس ساخته شده است. سیستم‌عامل میکروتیک علاوه‌بر قابلیت نصب بر روی رایانه‌های خانگی، به صورت بسته نرم‌افزاری-سخت‌افزاری نیز ارائه شده است. سیستم‌عامل میکروتیک در سال 1995 میلادی توسط دو دانشجوی دانشگاه ام‌ای‌تی آمریکا به وسیله نگارشی از سیستم‌عامل لینوکس بنیان گذاشته شد. همزمان با شکل‌گیری استانداردهای 802?11 و توسعه سخت‌افزاری این سیستم‌عامل قابلیت بیسیم نیز به آن افزوده شد.

این دستگاه جزو مسیریاب‌های قوی ارائه شده و همرده مسیریاب‌های شرکت سیسکو می‌باشد و دارای قابلیت‌های منحصر به فرد می‌باشد.

از قابلیت‌های میکروتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مسیریابی (به انگلیسی: routing)
دیوار آتش (به انگلیسی: firewall)
بی‌سیم به (به انگلیسی: wireless)
پروتکل پیکربندی پویای میزبان (به انگلیسی: Dhcp server)
برگردان نشانی شبکه و میزبان نماینده (به انگلیسی: nat and proxy server)
پشتیبانی از آی‌پی نسخه 6 (به انگلیسی: IPv6 support)
مدیریت کاربر (به انگلیسی: user managment)
تعادل‌رسانی بارگذاری (به انگلیسی: load balancing)
صفحه مدارهای مسیریاب‌های میکروتیک به طور کلی به دوسته مسیریاب‌ها و بی‌سیم‌ها تقسیم می‌شوند البته دستگاه‌های بی‌سیم هم توانایی مسیریابی را دارند اما عمده استفاده آنها در صنعت بی‌سیم می‌باشد.

RouterOS
محصول اصلی میکروتیک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که به عنوان MikroTik RouterOS شناخته می‌شود. با نصب بر روی سخت‌افزار اختصاصی همان شرکت (RouterBOARD) و یا بر روی رایانه‌های استاندارد مبتنی بر x86، سخت‌افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های اضافه مختلف را به اجرا درمی‌آورد؛ مانند دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند. همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی‌ها را در شبکه‌های بیسیم بازی می‌کند. به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد. برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد؛ که یک رابط گرافیکی کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می‌کند. درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP، telnet، و SSH مهیا می‌کند. به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه‌های کاربردی نیز وجود دارد

ویژگی‌های RouterOS
RouterOS از بسیاری برنامه‌های کاربردی که توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت استفاده شده می‌شود پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال OSPF و سوئیچینگ برچسب چندقرارداری (VPLS / MPLS). پشتیبانی محصول توسط میکروتیک از طریق انجمن و ویکی انجام می‌گیرد. بدین وسیله نمونه‌هایی از تنظیمات حرفه‌ای و کلی ارائه می‌شود. RouterOS از IPv4 و | پروتکل_اینترنت_نسخه_4 (IPv4) را و همچنین پروتکل_اینترنت_نسخه_6 (از IPv6).

پشتیانی رابط‌های شبکه در این نرم‌افزار تقریباً شامل تمام رابط‌های شبکه (NIC) که هسته لینوکس پشتیبانی می‌کند، بجز رابط بی‌سیم؛ که در این بین رابط‌های ساخت Atheros و PRISM مستثنی هستند.

سیستم‌عامل میکروتیک
سیستم‌عامل میکروتیک در واقع همان هسته مرکزی دستگاه‌های میکروتیک اند و مشابه سیستم‌عامل در روترهای سیسکو عمل می‌کنند. در حال حاضر جدیدترین سیستم‌عاملی که توسط شرکت میکروتیک ارائه شده همین نسخه موجود در سایت می‌باشد که نسخه پایدار و قابل اطمینان این سیستم‌عامل است، البته نسخه آزمایشی آن هم در سایت خود میکروتیک برای علاقه‌مندان ارائه شده‌ است.

مجوز استفاده
میکروتیک برای کاهش هزینه‌ها از مجوزهای (به انگلیسی: License) مختلفی در بکارگیری دستگاه‌ها استفاده کرده‌است آنچه امروز قابل ارائه است مجوزهای سطح سه، چهار، پنج و شش است. هرگاه شما دستگاه میکروتیک را خریداری می‌کنید بر روی آن دستگاه شما مجوز استفاده با یکی از سطوح سه، چهار، پنج و یا 6 را دارید. هر مجوز امکان مدیریت کاربران بیشتری را در شبکه به شما می‌دهد. بالاترین سطح مجوز که سطح شش است به شما امکان مدیریت در تمامی امکانات و کاربران نامحدود را می‌دهد.

MikroTik certified training programs

دوره های میکروتیک - Mikrotik Certification Roadmap
  برچسب ها